IT-Service Management
Als ZZP’er bied ik professionele diensten aan op het gebied van IT-Service Management (ITSM). Mijn focus ligt op het leveren van maximale waarde aan organisaties door het optimaliseren en professionaliseren van servicemanagement.
Het ITIL®-referentiekader vormt daarbij een krachtig hulpmiddel. Het biedt bedrijven een middel om hun bedrijfsdoelstellingen beter te ondersteunen en klanttevredenheid te verhogen.
Mijn toegevoegde waarde ligt in de combinatie van diepgaande ICT-kennis, scherpe adviesvaardigheden en een coachende leiderschapsstijl. Dit stelt mij in staat om niet alleen praktische oplossingen te bieden, maar ook medewerkers te begeleiden in het omarmen van veranderingen en het stimuleren van een cultuur van continue verbetering.
Met een pragmatische en resultaatgerichte aanpak verzorg ik de borging dat IT-dienstverlening niet alleen voldoet aan de overeengekomen afspraken, maar ook optimaal aansluit op de unieke behoeften en bedrijfsdoelstellingen van de klantorganisatie.
Mijn specialismen:
- Service Level Management
- Service Delivery Management
- Release Management
Interim Management
Met uitgebreide beroepservaring en opleidingen op het gebied van IT (Service) Management ondersteun ik organisaties door het tijdelijk invullen van een kritieke management positie:
- ter aanvulling/versterking van een team
- om verbeter- of verandermanagement toe te passen
- wanneer tijdelijk specifieke capaciteiten of ervaring nodig zijn
- voor uitvoering of versnelling van een project
- ter vervanging van een manager die plotseling is vertrokken
- om een nieuwe afdeling of team op te zetten
Mijn kracht: met kwaliteit en inhoud bied ik een bijzonder effectieve combinatie van analytische vaardigheden en effectieve implementatiekracht.
Consultancy
In het vakgebied van IT-Service Management heb ik veel ervaring met organisatie-veranderingen opgedaan. Daarbij heb ik een heldere kijk ontwikkeld op processen en prestaties in IT beheerorganisaties. Door mijn technische achtergrond kan ik op een goede manier de brug slaan tussen organisatiedoelstellingen (business) en de IT.
Als consultant bied ik uw organisatie:
- een onafhankelijk oog en oor
- een frisse blik -van buiten de sector- op de prestaties van uw servicemanagement organisatie en de toegevoegde waarde voor de business
- de mogelijkheid om een belangrijk project snel op gang te helpen