Ga naar de inhoud

Ervaring

Dienstenmanager generieke diensten (mei 2022 – heden)
Dienst Justitiële Inrichtingen – Gouda

Het versterken van het profiel van dienstenmanager als dienstregisseur en dienstverlener op IV- gebied binnen DJI.


Service Transitie manager (mei 2019 – maart 2022)
Ahold Delhaize – Zaandam

Begeleiding van nieuwe diensten en releases naar beheer op basis van validatie t.a.v. service design, security, service levels en beheercontracten.
Aanvullend hierop:
• Coördinatie Transitieplan
• Change- en Release management


IT-Service manager (juli 2018 – april 2019)
Conclusion FIT – Utrecht, Amsterdam

Verbeteren klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening door:
• Aanbrengen structuur in communicatie met/bij klant en leveranciers;
• Aandacht voor de klant en focus op kwaliteit dienstverlening (klantteam);
• Optimaliseren beheer klantomgeving, uitbreiding standaard changes;
• Update dienstbeschrijving (SLA, DAP, PDC).


Service Delivery manager Online platform (november 2017 – mei 2018)
Jumbo Supermarkten – Veghel

• Service Delivery Management Online platform;
• Updaten interne SLA tussen Jumbo ICT en Jumbo Online afdeling;
• Afstemming ondersteuning bij nieuwe Online diensten.


Interim ICT manager (oktober 2014 – november 2016)
Mobility Mixx – Almere

Verantwoordelijk voor ICT-management en project-, leverancier- en stakeholder management.
• Leiden, motiveren en coachen van het IT-team;
• Aanbrengen van structuur in ICT activiteiten en afdeling;
• Coördinatie en implementatie van nieuwe applicatie releases;
• Aanhalen en verbeteren van de relatie met de IT leveranciers;
• Verbeteren van Incident-, Change- en Release processen t.b.v. gebruikerstevredenheid;
• Escalatie punt voor klachten en managen van escalatie naar oplossing.


Service Transitie manager / Release manager (oktober 2013 – april 2014)
Jumbo Supermarkten – Amersfoort, Den Bosch

• Release Management en coördinatie van applicatie deployments op T, A en P (cloud) omgevingen;
• Opzet en inrichting van het support model voor nieuw e-commerce deelsysteem en overdracht naar ICT Operations;
• Opstellen en review van SLA’s met (externe) leveranciers.


Service Transitie manager (augustus 2011 – september 2013)
Ahold – Zaandam

I.s.m. Service Design en -Operations begeleiden van projecten bij deployment van nieuwe diensten en releases.
Implementatie, opstellen, controle en/of coördinatie van:

• Transitieplan+Service Validatie (criteria) nieuwe releases;
• Release plan en –strategie;
• Documentatie support procedures;
• Impact Analyse en rapportage op het IT-supportbudget;
• Implementatie ServiceNow als standaard tooling binnen Ahold en voor leveranciers.


IT-Service manager (maart 2011 – augustus 2011)
Royal Bank of Scotland – Amsterdam

• Verbeteren van de IT-product catalogus ter ondersteuning van Incident rapportages, support SDM activiteiten
• Voorbereiding migratie naar HP Service Manager 9 tooling


Service Level manager (september 2009 – juli 2010)
Royal Bank of Scotland – Amsterdam

Implementeren en uitvoering van:
• Service Level Management infrastructuur diensten tussen RBS en ABN-AMRO Bank
• Prijsmechanisme en facturatieproces
• SLA Governance tussen RBS en ABN AMRO bank


Service Delivery manager (februari 2008 – september 2009)
ABN Amro Bank – Amsterdam

• Opstellen van een overzicht ‘trade’ producten en gerelateerde IT-diensten t.b.v. de Dealing Room Markets NL
• Schrijven van scenario’s voor herinrichten/verbeteren IT-service Managementprocessen (monitoren, rapporteren en SLA’s);
• Implementeren supportmodel Dealing Room Markets NL.


Service Level manager (juni 2007 – december 2007)
Rabo Bank – Zeist

• Verplaatsen van oneigenlijke werkzaamheden binnen de afdeling ‘End User diensten’ naar de juiste afdelingen;
• Bewaking kwaliteit en continuïteit van de standaard dienstverlening (KA-omgeving) voor Rabo Nederland;
• Vaststellen dienstniveaus t.b.v. de SLA voor standaarddienstverlening Rabo Nederland.


Service Delivery manager (maart 2007 – mei 2007)
Achmea Interpolis – Apeldoorn, Tilburg

• Operationeel aanspreekpunt m.b.t. gemaakte afspraken (SLA/PDC, Service Delivery Plannen) met de Business
• Onderhouden standaarddiensten en inrichten maatwerkverzoeken door het borgen en beschrijven van afspraken in de keten van dienstverlening.


Service Delivery manager (juli 2006 – februari 2007)
ABN Amro Bank – Amsterdam

• Relatiebeheer Business Units binnen klantorganisatie
• Inrichten overlegstructuur ter ondersteuning van het ‘Run the Bank’ proces (governance) over de leveranciers en klantorganisatie.


IT-Service manager (september 2006 – december 2006)
Eigen Haard – Amsterdam

Consultancy (CMMI) en begeleidende rol bij vormgeven en implementeren Problem Managementproces.


Service Level manager (mei 2005 – juni 2006)
Koninklijke Marechaussee – Den Haag, Apeldoorn

• Review Service Level Agreements
• Contractbeheer
• Begeleiding invoering nieuwe producten binnen klantorganisatie
• Afstemming interne en externe beheerprocessen bij introductie nieuwe diensten